Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego Eccolo Świadome Lody, działającego pod adresem www.eccolo.pl/sklep i stanowi regulamin w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204).
Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet, zarówno na rzecz przedsiębiorców, jak i konsumentów.
Warunkiem korzystania ze sklepu internetowego, a w szczególności składania zamówień za jego pośrednictwem, jest zapoznanie się z treścią niniejszego regulaminu oraz polityki prywatności i zaakceptowanie ich postanowień, jak również wyrażenie zgody na składanie i otrzymywanie oświadczeń woli w formie elektronicznej. Korzystanie ze sklepu internetowego jest dobrowolne.
§ 2 Definicje
Sklep internetowy – prowadzony w języku polskim serwis internetowy, dostępny pod adresem www.eccolo.pl/sklep, za pośrednictwem którego prowadzona jest sprzedaż towarów w postaci lodów tradycyjnych.
Sprzedawca – podmiot prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą i adresem: DP.S. Sp. z o.o. S.K. NIP 9552208631 | KRS 0000286490 | REGON 320399951 | ul. STRUGA 15 SZCZECIN 70-777, który oferuje produkty lub usługi na sprzedaż w ramach sklepu internetowego dostępnego pod określonym adresem www.eccolo.pl/sklep. Sprzedawca jest odpowiedzialny za realizację umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem tego sklepu, a także za obsługę klientów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego regulaminu.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, jakiej przepisy szczególne przyznają zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie korzysta z oferty Sprzedającego w ramach Sklepu internetowego.
Konsument – Klient będący osobą fizyczną, który korzysta ze Sklepu internetowego w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową zgodnie z art. 22lustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.1964.16.93).
Towar – produkty prezentowane i oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pomocą środków komunikacji na odległość, mające na celu bezpośrednie zawarcie Umowy sprzedaży, określające rodzaj i liczbę Produktów, które Klient zamierza nabyć.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, przy użyciu sklepu internetowego. Zawarcie umowy sprzedaży następuje po akceptacji Zamówienia złożonego przez Klienta.
Cena sprzedaży towaru – cena za dany produkt / towar podawana w Sklepie internetowym w walucie polskiej (PLN) w kwocie netto oraz brutto przy uwzględnieniu podatku od towarów i usług (VAT).
System teleinformatyczny – zespół współpracujących urządzeń informatycznych oraz oprogramowania, zapewniający przetwarzanie, przechowywanie, a także wysyłanie i odbiór danych przez sieci telekomunikacyjne za pomocą urządzenia końcowego odpowiedniego typu, wykorzystywany przez Sprzedawcę do prowadzenia sklepu internetowego.
§ 3 Składanie zamówień
Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, przez cały rok, z wyjątkiem okresów przeznaczonych na przerwy serwisowe oraz techniczne. Aby złożyć zamówienie, Klient powinien mieć dostęp do urządzenia podłączonego do Internetu oraz aktywnego konta e-mail.
Klient jest zobowiązany do poprawnego wypełnienia formularza zamówienia i podania właściwych danych kontaktowych, w tym imienia i nazwiska lub nazwy firmy, adresu e-mail, numeru telefonu, oraz dokładnego adresu dostawy towaru. Powyższe jest warunkiem złożenia zamówienia.
Jeżeli informacje podane w formularzu zamówienia są niekompletne, zwłaszcza dane kontaktowe, Sprzedawca może skontaktować się z Klientem telefonicznie lub e-mailowo w celu uzgodnienia szczegółów realizacji zamówienia. Brak podania lub nieprawidłowe podanie podstawowych danych kontaktowych, takich jak adres e-mail czy numer telefonu, które uniemożliwiają kontakt, jak również nieudane próby kontaktu ze strony Sprzedawcy, upoważniają go do anulowania zamówienia.
Klient ma możliwość wprowadzania zmian w danych oraz wyborze towaru na każdym etapie składania zamówienia, aż do momentu wyboru opcji „ZAMAWIAM”.
W przypadku stwierdzenia braków towarowych, Sprzedawca poinformuje Klienta najszybciej, jak to możliwe. Klient może wtedy w ciągu dwóch dni od otrzymania informacji zrezygnować z całego zamówienia lub jego części, wyrazić zgodę na zamianę brakującego towaru na inny o zbliżonych właściwościach i cenie, lub zgodzić się na dostawę w późniejszym terminie.
Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji. Informacje dotyczące zamówienia oraz status realizacji umowy będą przekazywane Klientowi na bieżąco drogą e-mailową.
Na etapie składania zamówienia, Klient może zadeklarować chęć otrzymania paragonu fiskalnego lub faktury, która zostanie dostarczona wraz z zamówionym towarem lub przesłana elektronicznie na wskazany adres e-mail w formie elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych. Zgoda Klienta na elektroniczną fakturę upoważnia Sprzedawcę do wystawiania i przesyłania faktur VAT elektronicznie zgodnie z ustawą o VAT.
Sprzedawca oferuje Klientowi możliwość zapamiętania podanych danych przez system teleinformatyczny, co ułatwia proces składania kolejnych zamówień. Wykorzystanie tego rozwiązania wymaga od Klienta podania loginu i hasła, umożliwiających dostęp do konta w sklepie internetowym. Login to adres e-mail podany przez Klienta, a hasło jest utrzymywane w tajemnicy i chronione przed dostępem osób trzecich.
§ 4 Dostawa zamówionych towarów
Dostawa towarów, które zamówił Klient, ogranicza się do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i realizowana jest na adres podany w formularzu zamówienia. Koszty dostawy ponosi Klient.
W trosce o najwyższą jakość produktów na każdym etapie ich produkcji a także dostawy Sprzedawca w szczególny sposób dba o ich odpowiednio niską temperaturę. Dlatego każde zamówienie przeznaczone do wysyłki jest pakowane do specjalnych termicznych pojemników wypełnionych suchym lodem, w ilości gwarantującej zamrożenie produkty nawet do 72h.
Każdy Klient zamawiający lody Eccolo w sklepie internetowym otrzymuje informacje o planowanym terminie dostarczenia zamówienia bezpośrednio przez kuriera na wskazany adres lub do wybranego paczkomatu Inpost.
Terminy dostawy podane w sklepie internetowym są orientacyjne. Do podanego czasu wysyłki należy doliczyć czas niezbędny na zaksięgowanie wpłaty na koncie bankowym Sprzedającego w przypadku wyboru tej formy płatności.
Standardowy koszt dostawy uwzględniający usługę pakowania a także specjalnego pojemnika z suchym lodem wynosi 24,99 PLN
Klient e-sklepu Eccolo ma także możliwość skorzystania z abonamentowej usługi Eccolo Smart i zamawiania lodów z dostawą w cenie 0 PLN
Warunkiem realizacji dostawy a wcześniej złożenia zamówienia w e-sklepie Eccolo jest zakup minimum 4 kubków lodów Eccolo.
Z uwagi na specyfikę produktu, a także określony w pkt 1 max czas utrzymania przez suchy lód temperatury gwarantującej zamrożenie, Klient jest zobowiązany odebrać paczkę w dniu jej doręczenia, a w przypadku paczkomatu – max w ciągu 24h od jej umieszczenia w skrytce.
Nieodebranie, odmowa przyjęcia lub odebranie w późniejszym terminie nie może zostać uwzględnione w procesie reklamacji.
§ 5 Metody płatności
Podczas składania Zamówienia Klient powinien dokonać wyboru jednego z możliwych sposobów płatności ceny za nabywane produkty – za pobraniem (gotówką przy odbiorze), za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych lub przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
W przypadku nieuregulowania w określonym w metodzie płatności maksymalnym terminie ceny sprzedaż, Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienie.
§ 6 Odstąpienie od Umowy sprzedaży
Sprzedający umożliwia Konsumentom odstąpienie od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odbioru Towaru. Aby odstąpienie było skuteczne, Konsument musi złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, korzystając z formularza dostępnego jako załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta z dnia 30.05.2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 827).
W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, umowa uznawana jest za nieważną. Klient zobowiązany jest do zwrotu Towaru Sprzedającemu nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy odpowiadających najtańszej opcji dostępnej przy składaniu zamówienia.
Koszt zwrotu Towaru ponosi Klient. Towar powinien być zwrócony w stanie niezmienionym, bez śladów użytkowania, w oryginalnym, nieotwartym opakowaniu.
Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli umowa dotyczy:
towarów nieprefabrykowanych, wykonanych na indywidualne zamówienie Konsumenta lub mających na celu zaspokojenie jego zindywidualizowanych potrzeb;
towarów, które szybko się psują lub mają krótki termin przydatności do spożycia;
towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie nadają się do zwrotu ze względów higienicznych lub zdrowotnych, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
§ 7 Reklamacje – odpowiedzialność za wady Towaru
Sprzedający jest odpowiedzialny za wady sprzedawanych Towarów zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego z dnia 23.04.1964 r. (Dz.U.1964.16.93).
Reklamacje lody zakupionych online należy zgłaszać za pośrednictwem formularza kontaktowego lub adresu mailowego: .
Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać zdjęcia lodów, oraz opis problemu, będącego przyczyną reklamacji.
Czas na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o niemożności rozpatrzenia reklamacji w ustalonym terminie, jeżeli zaistnieją takie okoliczności.
Zgodnie z zasadami dostaw w przypadku nie dotrzymania przez Klienta terminów odbioru przesyłki od kuriera lub z paczkomatu Inpost, reklamacja będzie odrzucona.
Powyższe może także dotyczyć zmiany w systemie firmy kurierskiej w zakresie adresu doręczenia lub wybranego paczkomatu, już po wysłaniu przesyłki. Opóźni to czas doręczenia, a w konsekwencji lody będą mogły ulec rozmrożeniu.
§ 8 Ochrona danych osobowych
Sposób i zakres zbierania oraz przetwarzania przez Sprzedającego danych osobowych Klientów Sprzedawca określa szczegółowo w Polityce prywatności.
§ 9 Zmiany w regulaminie
Sprzedający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Klienci zostaną o wszelkich modyfikacjach poinformowani za pośrednictwem wiadomości e-mail, wysłanej na ostatnio zarejestrowany adres e-mailowy.
Nowe postanowienia regulaminu stają się obowiązujące po upływie dwóch tygodni od momentu opublikowania zaktualizowanej wersji na stronie internetowej Sklepu. Umowy sprzedaży zawarte przed wejściem w życie zmian będą realizowane zgodnie z dotychczasowymi postanowieniami regulaminu.
§ 10 Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie znajdują obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawa z dnia 23.04.1964 r. kodeks cywilny (Dz.U.1964.16.93), ustawa z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 r. poz. 1219) oraz ustawa z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2017 r., poz. 683).
Konsument w każdym przypadku ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia swoich roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim. Wszelkie informacje w tym zakresie znajdują się pod adresem www.uokik.gov.pl w zakładce „Polubowne rozwiązywanie sporów konsumenckich”.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 16 września 2024r.aminie. Zmiany będą publikowane na stronie Sklepu internetowego oraz komunikowane za pośrednictwem e-maila. Kontynuacja korzystania z usługi po wprowadzeniu zmian oznacza ich akceptację.